Linképítés: a legnépszerűbb platformok

A linképítés egy fontos módszer a vállalkozók számára, akik online szeretnék fellendíteni új, vagy népszerűsítésre váró projektjüket. Mi is lehetne erre jobb felület, mint az internet? Hiszen internet nélkül manapság elképzelhetetlen az életünk, szinte mindent online végzünk el, a számlák kifizetésétől a tanuláson át egészen a bevásárlásig.

A linképítés célja, hogy egy keresőszóra rákeresve a mi oldalunkat dobja ki a Google, amivel sokkal több látogatóra/vásárlóra számíthatunk.

Cikkünkben felsoroljuk, hogy milyen platformokon dolgozhatjuk ki a legjobb eredményeket linképítés segítségével.

Hova érdemes linket építeni?

Cikkek: Ha egy hivatkozást szeretnénk közzétenni egy adott webhelyen, először ellenőrizzük, hogy van-e erre lehetőség. Miután megkaptuk a tulajdonos visszaigazolását, nekiállhatunk a cikkírásnak, majd a publikálásnak.

Fórumok: Az ilyen oldalakon található linkek rendszerint UGC attribútumot kapnak, és nem nyújtanak túl sok linkerőt. Ha azonban valódi munkát teszünk a fórum életbe, akkor hamar szakértővé vállhatunk a közönség előtt.

Platformok, amelyek lehetővé teszik a felhasználói információk közzétételét: Ide tartoznak az árösszesítők, a kedvezményes szolgáltatások, a freelancer webhelyek vagy az álláskeresési weboldalak. Az ilyen oldalakon elhelyezett linkek viszont nagyon gyenge SEO erőt biztosítanak.

Weboldalak kiállításokhoz és rendezvényekhez: Ezek a helyek megbízhatóak, ráadásul, ha részt veszünk egy adott eseményen, megpróbálhatunk a partnerlistára is kerülni.

Prezentációk és PDF-ek: Ez jó hivatkozási forrás, ha sok oktatóanyaggal rendelkezünk, akkor ezeket felhasználhatják szerte az interneten, ingyen linkelve minket.

Partnerek vagy beszállítók oldalai: Ha különböző márkájú termékeket árulunk, akkor a brandek webhelyéről származó link a mi webhelyünkre vezethet. Ezek a hivatkozások is értékesnek számítanak.

A linképítésről fontos tudni, hogy többségében SEO szakember kell hozzá. Érdemes körbe nézni a piacon, és olyan szakértőt megbízni ezzel, aki nem csak tapasztalattal, de kapcsolati tőkével is rendelkezik.